Jak odnowić certyfikat kwalifikowany

 In

Kupując kod aktywacyjny na odnowienie certyfikatu kwalifikowanego (podpisu elektronicznego),

możesz przedłużyć ważność swojego certyfikatu o kolejny 1 rok, 2 lub 3 lata.

Kupując ten produkt otrzymasz kod umożliwiający rozpoczęcie aktywacji odnowienia podpisu

elektronicznego.

Już dziś odnów certyfikat od Certum! Dlaczego warto?

– ważność odnowienia certyfikatu nawet 3 lata – jedyna taka oferta na rynku

– usługa gotowa do aktywacji zaraz po opłaceniu zamówienia (nie czekasz na przesyłkę)

– odnowienie wykonasz szybko, przez internet

– otrzymasz 5000 kwalifikowanych znaczników czasu miesięcznie,

– e-podpis jest automatycznie rozpoznawany w oprogramowaniu Adobe, a więc fakturach/umowach w PDF, które podpisujesz,

– instrukcja jak odnowić certyfikat kwalifikowany,

– pomoc techniczna przy odnowieniu posiadanego certyfikatu,

– szkolenie z podpisywania  dokumentów bezpiecznym podpisem elektronicznym oraz weryfikowania takiego podpisu

WAŻNE !!! Pamiętaj, że kod aktywacyjny jest ważny 60 dni i należy go wykorzystać przed

upływem ważności certyfikatu kwalifikowanego. Kody elektroniczne nie podlegają zwrotom.

Odnowienie Certyfikatu kwalifikowanego ważne jest od dnia wskazanego przez Subskrybenta

(Certyfikat może być odnowiony z datą przyszłą)

UWAGA!

Koszt odnowienia jest znacznie niższy od zakupu nowego certyfikatu kwalifikowanego.

Co ważne, usługa odnowienia nie ma zastosowania dla certyfikatów, których ważność już wygasła lub zostały unieważnione.

Certyfikat kwalifikowany w świetle ustawy o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej jest równoważny z podpisem odręcznym, a co za tym idzie jest przypisany do jednej osoby. W związku z tym certyfikat kwalifikowany możemy wykorzystywać wszędzie tam, gdzie tylko możliwe jest jego zastosowanie. Nie ma żadnych ograniczeń w stosowaniu certyfikatu zakupionego przez pracodawcę czy inny podmiot w celach prywatnych. Certyfikat uniwersalny można wykorzystać na poczet wielu działalności jak i spraw prywatnych.

Procedura odnowienia

KROK 1 z 3 – Zakup odnowienia certyfikatu kwalifikowanego.

KROK 2 z 3 – Aktywacja odnowienia certyfikatu kwalifikowanego

KROK 3 z 3 – Pobranie certyfikatu na kratę kryptograficzną

 

 Najczęściej zadawane pytania:

Ile trwa cały proces odnowienia certyfikatu kwalifikowanego – od zakupu do pobrania certyfikatu?

Zalecamy rozpoczęcie procesu odnowienia co najmniej na 14 dni przed wygaśnięciem posiadanego certyfikatu kwalifikowanego.
Czas trwania całego procesu jest zależny od wybranego kanału sprzedaży oraz formy zakupu kodu aktywacyjnego.
W przypadku zakupu przez sklep internetowy, elektroniczny kod aktywacyjny można uzyskać:

  •      –   w ciągu 24 godzin (w dni robocze) od momentu wpłynięcia opłaty (zaksięgowania wpłaty) za dane zamówienie.

Następnie użytkownik musi dokonać aktywacji odnowienia certyfikatu kwalifikowanego. W trakcie tego procesu podpisywany jest drogą elektroniczną Aneks do Umowy z Subskrybentem. Certyfikat kwalifikowany wydawany jest najpóźniej w ciągu 7 dni roboczych od wpłynięcia poprawnie wypełnionego i podpisanego dokumentu.

Następnie użytkownik musi dokonać pobrania certyfikatu na już posiadaną kartę kryptograficzną.

Odnowiony certyfikat może posiadać okres ważności rozpoczynający się do 90 dni od momentu jego wydania – tym samym można odnowić posiadany certyfikat tak aby był on ważny od momentu wygaśnięcia poprzedniego.

Czy mogę zmienić swoje dane podczas odnawiania certyfikatu?

W trakcie procesu odnowienia istnieje możliwość zmiany niektórych danych kontaktowych, danych identyfikacyjnych oraz danych widocznych w certyfikacie. Zmianom nie podlegają dane takie jak: imię, nazwisko, numer PESEL oraz niektóre dodatkowe dane identyfikacyjne: NIP, adres itp.

Zmiana danych może spowodować konieczność przekazania dodatkowych dokumentów identyfikacyjnych do CERTUM PCC. Jeżeli zajdzie taka konieczność, nasz operator prześle informacje na podany w danych kontaktowych adres e-mail i poinformuje o dokumentach wymaganych do kontynuowania procesu odnowienia.

Mój certyfikat kwalifikowany wygasł, czy mogę go odnowić?

Nie,  odnowieniu podlegają jedynie ważne certyfikaty kwalifikowane, ponieważ podczas procesu odnowienia, konieczne jest złożenie podpisu elektronicznego pod Aneksem do Umowy z Subskrybentem.

Jeżeli istnieje konieczność posiadania certyfikatu należy:

  • w przypadku Subskrybentów posiadających karty z numerem 16-cyfrowym, zakupić Kartę Aktywacyjną „Certyfikat kwalifikowany, która pozwoli na pobranie kolejnego certyfikatu kwalifikowanego.
  • w przypadku Subskrybentów posiadających karty z numerem 8-cyfrowym, zamówić usługę Zestaw Certum Mini“, która pozwoli na uzyskanie nowej karty kryptograficznej, na którą będzie istniała możliwość uzyskania nowego certyfikatu kwalifikowanego.

W obu powyżej opisanych przypadkach niezbędna będzie weryfikacja tożsamości oraz dostarczenie do CERTUM PCC, wszystkich wymaganych w procesie certyfikacyjnym dokumentów formalnych.

Nie ma możliwości odnowienia certyfikatu jeśli:

  • Certyfikat wygasł.
    Zmieniłaś/eś nazwisko*
    Zmieniłaś/eś pesel*
    Zmienił się identyfikator* – dokument tożsamości (zmiana z dowodu osobistego na paszport i odwrotnie)
    Zmienił się identyfikator* – dokument tożsamości (ten podany w wygasającym certyfikacie stracił ważność)
    Zmienił się NIP, REGON reprezentowanego podmiotu* – certyfikat firmowy
    Posiadany certyfikat jest certyfikatem SHA-1 z identyfikatorem BRAK lub „-„*
    * – dane zawarte (widoczne) w certyfikacie

W przypadku wszelkich pytań, jesteśmy do dyspozycji 58 333 1000 lub biuro@podpis-kwalifikowany.pl lub biuro@e-centrum.eu

Recent Posts