Brak widocznego czytnika kart w systemie Windows lub w aplikacjach zewnętrznych np.: Płatnik, proCertum CardManager, proCertum SmartSign,
Przyczyna Problemu:
Przyczyną problemu jest wprowadzenie przez Microsoft Windows (problem występuje głównie w Windows 7) aktualizacji, która powoduje, że aplikacje zewnętrzne nie widzą czytnika karty kryptograficznej. Uwaga, powstały problem powstał z przyczyn niezależnych od usług świadczonych przez markę Certum.
Rozwiązanie:
Prosimy o wykonanie poniżej przedstawionych kroków:
- Krok 1 – Odinstalowanie i zainstalowanie najnowszej wersję aplikacji proCertum CardManager
Aplikację można pobrać klikając na > pobierz – proCertum CardManager - Krok 2 – Zainstalowanie najnowszej wersję sterownika posiadanego czytnika kart kryptograficznych
Sterownik można pobrać klikając na > pobierz – sterowniki do czytników kart kryptograficznych - Krok 3 – Zweryfikowanie czy usługa kart inteligentnych jest włączona
Jak to sprawdzić? Należy w systemie Windows uruchomić: Panle sterowania > Narzędzia Administracyjne > Usługi > Na liście usług należy odnaleźć usługę Karta inteligentna i sprawdzić czy jej stan to „Uruchomiona”. Jeśli nie, należy ją uruchomić.